Re: NMR jako mikroskop.

Autor: Kazimierz Warmiński <kazet_at_uwm.edu.pl>
Data: Fri, 16 Jan 2004 21:00:13 +0100

> sie wydaje moznaby wielokrotnie bardziej, schodzac np. do poziomu
> poszczegolnych organelli komorkowych. A jest przeciez na tak znaczne
> powiekszenia zapotrzebowanie, chociazby publikacji badajacych pod
mikroskopami
> elektronowymi wadliwie dzialajace mitochondria jest sporo.

Ja osobiście nie słyszałem o mikroskopii NMR. Wydaje mi sie, ze urządzenia
te maja jeszcze zbyt mala rozdzielczosc, aby mozna bylo wykonywac duze
powiekszenia. Poza tym jak wykonuje sie "zdjecia" NMR to pacjent nie moze
sie ruszac (przez dluzszy czas), a tkanki i komorki sa w ciaglym ruchu.
Pewnie w niedalekiej przyszlosci uda sie przezwyciezyc te trudnosci.

Kazik Warmiński
UWM w Olsztynie