Autor: Lukasz Kuzma (kuzma_at_mml.ch.pwr.wroc.pl)
Data: Mon 22 Dec 2003 - 08:34:48 MET

>?ukasz, czy Ty pobierasz jakies' pienia;dze od Coca Cola Co?
:-))))) blad, pilem akurat Pepsi :-)

>napojów, których sk?ad jest tajemnica; producenta, nie ma njamniejszego
>sensu, ze wzgle;du w?as'nie na te; tajemnice;.
aaaaaa... myslalem ze tu jest chemia leka latwa i przyjemna. Picie napojow typu cola jest wlasnie lekkie, latwe i przyjemne :-)))) skoro nie masz ochoty na rozwiazywanie tajemnic firmy to co robisz w naukach scislych i rozwiazujesz tajemnice boga? ciekawosc powinna byc podstawa...

> Pienienie sie; napojów
>gazowanych jest ma?o interesuja;ce, w odróz.nieniu od ich dzia?ania na
>organizm.

moze i masz racje, ale.. hmm.. jak bede sie zastanawial co pije (a niestety mniej wiecej wiem) to nawet wody mineralnej nie rusze. Bakterie, jony typu Mg+, Na++ itp.. jak myslisz?

>Nie przecze;, z.e moz.e istniec' zwia;zek pomie;dzy pienieniem i
>w?as'ciwos'ciami biologicznymi, ale zdaje sie;, z.e wymieniany tak cze;sto,
>przez Ciebie naspój nie zawiera saponin.
hmmm.. nie pamietam abysmy gadali o wlasciwosciach biologicznych... nie to bylo tematem tej dyskusji... i dlatego ze "wspomniany przeze mnie napoj" nie zawieral saponin to nie moze byc interesujacy?

> Mam propozycje;, abys'
>przestudiowa? nieco Kartezjusza, a potem zabiera? sie; za zawracanie
>g?owy innym.

mam propozycje: abys przestudiowal nieco tematy tej listy (jak mniemam wciaz jest napisane zreszta na opisie lekka latwa i przyjemna), ktore odbiegaja nieco od glownego nurtu badan chemiczno-biologicznych na calym swiecie. Nie organizujemy tutaj konferencji naukowych dla ludzi z broda tylko bawimy sie. Ta lista ma byc przyjemna i wesola, ma poruszac tematy banalne, ale jak sie okazuje nie do konca wszyscy wiedza dlaczego tak sie dzieje. Przypominam rowniez ze to nie ja rozpoczalem ten temat, chociaz przyznam ze w zwiazku z moim nikczemnym gustem jest mi bliski. Jest to szczegolnie dziwne jak czytam taka odpowiedzod starego wyjadacza tej listy,
czyzby chemia cie juz nie bawila? czyzby "powazne" i "wielce potrzebne" badania byly jedyna tematyka ktora poruszasz?

i dalej nie wiem dlaczego akurat cola tak sie pieni (nawet pol butelki po 6 godzinach zachowuje ta wlasciwosc:-)). ze tak juz na koniec chamsko wtrace i jeszce pozawracam wszystkim glowe.

Lukasz Kuzma
Wydzial Humanistyczno-Spoleczny
Akademia Techniczno-Humanistyczna
w Bielsku-Bialej