Autor: Wojciech Szczepankiewicz (wojtex_at_polsl.gliwice.pl)
Data: Sun 21 Dec 2003 - 21:09:56 MET

Lukasz Kuzma wrote:
> Kupilem cole, oczywiscie wypilem, ale udalo mi sie przed napadem nalogu
> stwierdzic:
> a) w mokrej szklance duuuzo mniej sie cola pieni
> b) dodatki zwiekszajace powierzchnie styku coli z cilaem stalym
> drastycznie wieksaja efekty. Malutka ilosc cukru powoduje ze cola chce na
> suficie zostawic slady.
>
> moja propozycja: czy ktos moglby sprawdzic jakie jest napiecie
> powierzchniowe w coli?
>
> c) po 10 minutach (ach, jak ja sie musialem starac) nalalem do innej
> czystej i suchej szklanki cole. pieni sie, oczywiscie mniej, ale rowniez
> [...]

?ukasz, czy Ty pobierasz jakies' pienia;dze od Coca Cola Co? Prpopnuje;, aby zagadnienie pienienia sie; roztworów kwasu we;glowego, przy nag?ych zmianach cis'nienia, upros'cic'... Rozwaz.anie zagadnien' pienienia sie; napojów, których sk?ad jest tajemnica; producenta, nie ma njamniejszego sensu, ze wzgle;du w?as'nie na te; tajemnice;. Pienienie sie; napojów gazowanych jest ma?o interesuja;ce, w odróz.nieniu od ich dzia?ania na organizm. Nie przecze;, z.e moz.e istniec' zwia;zek pomie;dzy pienieniem i w?as'ciwos'ciami biologicznymi, ale zdaje sie;, z.e wymieniany tak cze;sto, przez Ciebie naspój nie zawiera saponin. Mam propozycje;, abys' przestudiowa? nieco Kartezjusza, a potem zabiera? sie; za zawracanie g?owy innym.

Wojtek