Autor: Roman J. Farański (fryderyk_at_poczta.onet.pl)
Data: Fri 19 Dec 2003 - 10:29:34 MET

> Np. list Romana J Farańskiego o siarkocementach jest tylko siłą rzeczy
> chaotycznym skrótem danych o tych materiałach. Artykuł mógłby
> zawierać pełną i uporządkowaną informacje. Ja o takim tworzywie
> wogóle nie słyszałem.

> Istotne jest by był ciekawy i zrozumiały dla każdego.
> To byłaby praca popularnonaukowa a nie naukowa.
> A "Kurier chemiczny" z takich artykułów się składał

Ja o tym tworzywie (siarkobetony) pisałem w "Materiały Budowlane" nr 6/1999. Dla informacji podaje, że w świecie jest na dzisiaj siedem patentów zastrzegających technologie produkcji spoiw siarkowych, zróżnicowane recepturami i technikami ich preparacji. Są to w USA McBee, i Colombo (NBL), w Kanadzie Vroom (ojciec i syn), w Australii Sulivan, w Dani Larsen, w Czechach Riedlowa, w Polsce - Farański.
 Uprawnionym z patentu mojego autorstwa (P-326569) jest firma MARBET z Bielska-Białej, która via firma MARBETWIL uruchomiła produkcje tego tworzywa (http://www.marbetwil.com.pl) . Patent jest chroniony w Polsce, na Ukrainie w Rosji i w Chinach.

Technologia nakładania siarkocementowych powłok ochronnych (MARWIL-REFBET) znalazła uznanie, jako laureat Konkursu Polski Produkt Przyszłości, w kategorii "Technologia Przyszłości" - 2003 r.,, a ponadto firma MARBET dostała pisemne gratulacje i podziękowania (26.11.2003) Prezydenta Rzeczpospolitej, cyt., "...dołączyliście Państwo do grona liderów, którzy kształtują pozytywny wizerunek naszego kraju. Wasz sukces świadczy o tym, że Polska dysponuje dużym potencjałem wiedzy, wykształcenia, intelektu i wyobraźni".

Technologia MARWIL uzyskała również inne nagrody, w tym: - Nagroda Ministra Nauki i Nowych Technologii Chin (Price of China - 16.11.2003 r.,)
- Złoty Medal, 52nd World Exhibition of Innowation, Research and New Technology, Eureka 2003, Bruksela
- 5 medalei europejskich nadawanych przez kapitułe - Komitet Integracji Europejskiej i Business Centre Club (edycja VII - 6.11.2003, edycja VI 14.04.2003, edycja V - 18.11.2002, edycja IV - 22.04.2002, edycja III - 26.11.2001.

I tak mi sie coś zdaje, ze w najbliższych latach o tym tworzywie bedzie w Polsce głośno.

Łączę pozdrowienia

Roman