Autor: Bob Arctor (curious_at_pb194.luban.sdi.tpnet.pl)
Data: Sat 15 Nov 2003 - 02:12:20 MET

> jesli obnizamy temperature (wkladamy do lodowki) to morele staraja sie
> przeciwdzialac oziebianiu- czyli produkuja cieplo - spalajac cukier.

e-e, morele nie sa stalocieplne.
bardziej podejrzewalbym tu jakies zjawisko zwiazane z roztworem ktory sie krystalizuje (cukry lubia sie krystalizowac) w niskiej temperaturze, wiazac ze soba jakies substraty reakcji ktore dyfunduja w procesie rozmrazania i zachodzi jakas reakcja.

pewnie jest jeszcze inaczej, ale jedno co wiem to to ze stalocieplne sa tylko zwierzeta i storczyki.