Autor: Karol Pilorz (PILORZ_at_hermes.umcs.lublin.pl)
Data: Tue 14 Oct 2003 - 11:30:27 MET DST

Hej,

Przy odpowiednim stopniu rozdrobnienia zloto moze byc oczywiscie czarne, ale w przypadku szyi i kolnierzyka czy nie jest to czasem AgS? Srebro jest czesto dodatkiem do zlota.

> Wlasnie umylam frytkownice. Jest aluminiowa. Przy wycieraniu papierowym
> recznikiem stwierdzilam, ze robi sie czarny! Czy ktos moglby mnie
> uswiadomic, co to jest i czy ja to zjadam razem z frytkami??? I jeszcze
> jeden klopot z metalami. Mam lancuszek, ktory ponoc jest zloty, a mam od
> niego czarna szyje i wszystkie kolnierzyki... Karolina
>
> To "czarne" to aluminium -smacznego:)
> Tak na marginesie jest prawdopodobnie odpowiedzialne za uszkodzenia w OUN.
> Zloty lancuszek jest stopem złota z innymi metalami , plamy powstaja na
> [...]

Milego dnia,
Karol

     |                     dr Karol Pilorz                          |
     | Zaklad Fizyki Chemicznej ( Chemical Physics Dept.)           |
     | Wydzial Chemii UMCS  ( Faculty of Chemistry. MCS University) |
     |    pl. M.Curie-Sklodowskiej 3, 20-031 Lublin, POLAND,        |
     |        fax: (48-81) 5333348, 5333669; tel. 5375614           |