Autor: Krzysztof Grabiński (k.grabinski_at_lacma.com.pl)
Data: Tue 14 Oct 2003 - 10:41:05 MET DST

Ta czarna warstwa to warstwa psywacyjna aluminium, jeżeli ja zetrzesz (bo jest to najprawdopodobniej tlenek glinu to powstanie ona za karzdymm nastepnym razem gdy cos usmarzysz w tej frytownicy. Generalnie ja bym nie kupował naczyń z aluminium bo tak jak tutaj już kolega napisał Glin jest prawdopodobnie odpowiedzialny za uszkodzenie Ośrodkowego Układu Nerwowego (OUN). Pozatym jeżeli masz garnek aluminiowy to nie gotuj w nim kwaśnych roztworów, owoców, sosów itp. Jak masz już cokolwiek gotować to jedynie mleko. Co do frytownicy to warstwa tlenku glinu jest mało reaktywna, tylko, ze zachowanie jej zmusi cię to do niedokładnego mycia, a jak wiadomo produkty rozpadu tłuszczu również do "zdrowych" nie należą. Najprosciej bedzie zmienic frytownice...
Krzysiek Grabiński