Autor: Karolina Onderko (nanorurka_at_op.pl)
Data: Mon 08 Sep 2003 - 13:41:41 MET DST

> "... tzw. polimorficzną, w praktyce niewiele różniącą się od
pierwszej (ma
> identyczny skład cząsteczki chemicznej i tylko inny układ powiązań
między
> jej atomami)."
> chodziło o substancję czynną w leku
> Wydaje mi się, że odmiany polimorficzne będą działały jednakowo,
natomiast
> izomery na 100% mogą mieć inne działanie
> pomieszanie izomerii z polimorfizmem w przypadku takiego artykułu wg
mnie
> jest karygodne.

Izomery - oczywiscie, bo to przeciez całkiem rózne zwiazki. Niezreczne wydaje mi sie uzycie sformulowania "inny układ powiazan miedzy atomami", sugerujacy faktycznie izomerie. A moze chodzilo o enancjomery - zwiazki lewo- i prawoskretne jak najbardziej moga roznic sie wlasciwosciami, np smakiem. Albo izomerie typu trans i cis? Karolina

http://karond.ps.pl
Instytut Polimerów http://ip.ps.pl