Autor: Chemik (michalu_at_poczta.fm)
Data: Tue 29 Jul 2003 - 21:05:03 MET DST

> Mala uwaga. W jezyku polskim nazwy zwiazkow chemicznych pisze sie mala
> litera. Oprocz tego zastanawia mnie ta rosyjska koncowka "-aza".

Moze jestes dobry z polskiego ale z rosyjskiego-chemia slaby. Post nie byl do Ciebie kierowany ale jesli juz wtracasz uwage to domysl sie ze duza litera jest dla wyróznienia.

> Sugerowaloby to na nazwe enzymu (nikotynaza), tylko ze z kolei nie
> pasuje mi pierwszy czlon: "metil". Taki enzym nazywalby sie nikotynaza
> metylowa i (jesliby istnial) bralby udzial w przemianach nikotynianow.

No rewelacja!!! Krsmomowstwo masz na 5:))

> Cos mi tu nie pasuje, wiec moze jednak jest to nikotynian metylu (?).

Twoje sugestie sa bledne. Oj chyba nie masz pojecia o chemii. Pozdrawiam wszystkich , tych samozwanczych chemików równiez. Chemik