Autor: Kazimierz Warmiński (kazet_at_uwm.edu.pl)
Data: Tue 29 Jul 2003 - 16:15:03 MET DST

> Witaj ;)
> Sa to estry metylowe kwasu antranilowego i kwasu nikotynowego .I tak
> kolejno: Antranilan metylu, oraz Nikotynian metylu.

Mala uwaga. W jezyku polskim nazwy zwiazkow chemicznych pisze sie mala litera. Oprocz tego zastanawia mnie ta rosyjska koncowka "-aza". Sugerowaloby to na nazwe enzymu (nikotynaza), tylko ze z kolei nie pasuje mi pierwszy czlon: "metil". Taki enzym nazywalby sie nikotynaza metylowa i (jesliby istnial) bralby udzial w przemianach nikotynianow. Cos mi tu nie pasuje, wiec moze jednak jest to nikotynian metylu (?).

Kazik Warminski

UWM w Olsztynie