Autor: jerzyna (pinot_at_WP.PL)
Data: Tue 06 May 2003 - 22:31:33 MET DST

Baardzo drogo....bo:

  1. zderzak ma bardzo dużą powierzchnię, więc potrzebna jest gigantyczna siła zamknięcia formy (ciśnienie wtrysku to kilkadziesiąt-kilkaset barów). O stopniu komplikacji powierzchni i zegarmistrzowskim obliczeniu skurczów nie wspomnę...
  2. prawdopodobnie 1/1000 produkowanych wtryskarek ma tak ogromną (7 litrów) objętość wtrysku; Zatem nówki produkowane na zachodzie szacuję na +/- 2,5 MPLN (600 kEUR) za komplecik (lub coś tego rzędu)...a i to chyba nieco zaniżam. Machina 2/3 ceny reszta forma.

Pozdrawiam, AB