Autor: Tomasz Ganicz (toganicz_at_bilbo.cbmm.lodz.pl)
Data: Wed 09 Apr 2003 - 16:51:45 MET DST

> jakiś
>
> Dzieki. Ciekawa sprawa, szczegolnie z lodzka woda. Te "15-16" to mam
> nadzieje, ze mikrogramow na litr.
> Jak ktos jest zainetesowany uranem od strony zdrowotnej to polecam
> przejrzec strony WHO www.who.org
>
> Z tego co sie doczytalem to norma WHO wynosi 2 mikrogramy / litr wody
> pitnej (dla osob doroslych), a nie 30 u/l. A to juz juz byloby grozne
> dla Łodzian.

Prof. też mówł o tym, że WHO "zwariowało" i niedawno zaostrzyło normy dla wody pitnej o kolejny rząd wielkości, w stosunku do tego co on miał na swoich foliach. W czasie jak on był w Kuwejcie norma jednak była jeszcze 30 mikrogramów i np: Unijne i Amerykańskie normy są do dzisiaj na poziomie 30-50 mikrogramów na litr.

Tomek.