Autor: Wojciech Szczepankiewicz (wojciech.szczepankiewicz_at_luc.ac.be)
Data: Sat 29 Mar 2003 - 13:19:58 MET

Roman Salbert wrote:

>Na Politechnice Slaskiej juz jakies 8-10 lat temu musialem w laboratorium
>caly czas nosic okulary, a jak sie zapomnialo to trzeba bylo 200 razy
>recznie napisac zdanie "Okulary nosi sie na nosie anie na czole" ;-))
>Wcale nie nie uwazam, ze to wariactwo, studenci wyprawiaja przeciez rozne
>rzeczy (widzialem przypadki, ze brak ochrony oczu moglby sie zle skonczyc)
>a i do okularow mozna sie przyzwyczaic. Kiedys byly one bardzo
>toporne (grube, ciezkie i nieciekawe), ale dzisiaj mozna dostac juz calkiem
>ladne okularki. Zreszta teraz jes moda na takie okulary, zobacz jak sie
> [...]

    Mam pare latek, i gdy wprowadzano na P.Sl. obowiazek noszenia okularow bylem jednym z tych, ktorzy to wprowadzali. Teraz sam nie wyobrazam sobie innego zachowania. To troche, jak z pasami bezpieczenstwa w samochodzie... Zasada jest prosta, -mam tylko jedna pare oczu, i chce zeby tak bylo nadal- ta zasada jest wynikiem przykrych doswiadczen, na szczescie nie moich.

    Tu w Belgii dyplomanci i doktoranci nosza okluary, jak im sie przypomni. Czasami ich napominam, ale to ostatecznie nie moja sprawa. Co ciekawe, okulary ochronne nosza raczej deczko starsi naukowcy, co swiadczy o tym, ze mlodsi nie czuja zagrozenia. Nie jestesmy zatem do tylu wzgledem Europy, przynajmniej w tym wzgledzie. A przy okazji; Karolino, masz cos przeciw pasom bezpieczenstwa w samochodach?

Wojtek Szczepankiewicz