Autor: Roman Salbert (romis_at_klub.chip.pl)
Data: Thu 27 Mar 2003 - 16:29:48 MET

> Po pierwsze - wyłącz proszę ten HTML!
> Dla przypomnienia:
> http://pc69.wbc.lublin.pl/ChemFan/Powitanie/index.html#Regulamin
>
> A co do CCl4 - nic nie wiem o problemach. Jest w ofercie Mercka,
> Sigmy-Aldricha i POCh.
>
> Michał

Przepraszam za HTML, tego formatu uzywam codziennie i po prostu zapomnialem wylaczyc piszac na liste.

No wlasnie, wszystkie wymienione wyzej firmy posiadaja CCl4 w swoich katalogach, ale zeby go u nich dostac to trzeba chyba cudu:

w POChu powiedzieli, ze katalog stary i nigdzie juz tego nie dostane. w Aldrichu - jest szansa, ale nie na 100%, że po ok. 6-miesiecznym (?) okresie oczekiwania uda sie uzyskać zezwolenie na jednorazowe sprowadzenie jednej butelki
najszbciej moge dostac jedna butelke w Mercku, po ok. 3 miesiacach oczekiwania, ale pod warunkiem, ze zgodzi sia na to jakas tam komisja od dziury ozonowej, ale na szczescie oni (tzn. Merck) zalatwiaja wszystkie formalnosci, bede musial tylko powypelniac jakies oswiadczenia, i chyba sie zdecyduje bo nie mam innego wyjscia.

Tak przy okazji, czy moze ktos zna jakis dobry rozpuszczalnik do IR, o podobnej sile ekstrakcji jak CCl4, ktory za bardzo nie smierdzi i mozna go latwiej dostac. Chce oznaczac zawartosc olejow mineralnych w CO2, poprzez ich ekstrakcje rozpuszzczlnikiem z fazy gazowej i nastepnie pomiar w podczerwieni.

Pozdrawiam
Romek