Autor: Majki (wyszlempopizze_at_wp.pl)
Data: Thu 13 Mar 2003 - 19:53:13 MET

    Uff ale mi sie oberwalo :/ Ale sam jestem sobie winien: moja wypowiedz byla napisana w pospiechu ( musialem smigac na histologie ). Nastepnym razem trzy razy pomysle zanim cos palne. Dziekuje z konstruktywna krytyke :)

    Co do tego czy najpierw powstaly receptory czy zwiazki, ktore one rozpoznaja to calkowicie sie zgadzam. Jednak fakt ze obecnie w org zywych istnieja tylko L-aminokwasy jest konsekwencja tego ze na "poczatku" natura wybrala akurat je ( w procesie ewolucji przetrwaly tylko organizmy preferujace L- aminokwasy ) i obecnie czasteczka D nie miala by biologicznego sensu istnienia. Zreszta czytalem ze alergie pokarmowe moga byc powodowane wlasnie przez D-aminokwasy znajdujace sie w syntetycznych subst. dodawanych do jedzenia (dowod) . Wiec stwierdzenie, iz obecnie wystepowanie czasteczek L jest zwiazane z tym ze receptory komorek wlasnie je rozpoznaja nie jest tak do konca bledne. I zeby nie bylo niedomowien: receptory i aminokwasy to tylko przyklad. W rzeczywistosci mechanizm wyboru L czy D byl z pewnoscia o wiele bardziej skomplikowany.

     Pozdrawiam...
     Michal