Autor: Witek Mozga (mozga_at_trimen.pl)
Data: Thu 13 Mar 2003 - 14:55:15 MET

> No i dobrze, że zrobiła się dyskusja. A że jest miejscami ostra -
> przecież wszędzie dziś wieje jak cholera.

Ponadto Chemfan, to nie kółko wzajemnej adoracji i nawet jak się kogoś de facto lubi, to można mu wirtualnie dowalić :-)

> że dopiero niedawno dotarło do mnie nierównocenność energetyczna
> cząsteczek L i D. t.p.

Właśnie. Ale przeciez ta nierównocenność jest minimalna. Jednak chyba nie za mała dla natury. Jest to zagadnienie fizyczne związane ze złamaniem symetri oddziaływań elektrosłabych (czy coś takiego), w każdym razie nie mam o tym pojęcia. Był o tym kilka lat temu ciekawy artykuł w Wiadomościach Chemicznych swego czasu. Podano nawet różnicę energetyczną D- i L-glukozy czy też ich minimalną obliczoną różnicę w skręcalności optycznej.

--
Witek
http://www.trimen.pl/witek/