Autor: Tomasz Pluciński (tomek_at_chem.univ.gda.pl)
Data: Thu 13 Mar 2003 - 14:16:27 MET

> Uporządkuję nieco:
> - Dziwił się Tomek Pluciński
> - Strofował Witek
> - Mariusz wypadł jak Filip z konopii z jakimś pytaniem, cytując tak, jakby
> to on był autorem listu Witka.

I> znowu sie wtrącę. Sorry. Jestem tylko zwykłym chemikiem, który na
> codzień ma do czynienia z innymi chemikami i często zdarza mu się
> hamować ostre słowa, które cisną się na usta. Pozwólcie mi się zatem
> wykrzyczeć chociaż w sieci :-)

No i dobrze, że zrobiła się dyskusja. A że jest miejscami ostra - przecież wszędzie dziś wieje jak cholera. Więc wpływa to najwyraźniej na receptory (chiralne i niechiralne)...

> Wytwarzanie przez organizm
> dwoch miejsc w receptoze bylo by niepotrzebna strata przestrzeni i
materialu
> wiec natura musiala wybrac :)

Najwyraźniej tak! Być może chodzi właśnie o oszczędność. Kiedyś nawet zastanawiałem się nad tym:
http://www.chem.univ.gda.pl/~tomek/aktywnosc-optyczna.htm A przyznaję, że dopiero niedawno dotarło do mnie nierównocenność energetyczna cząsteczek L i D.
t.p.