Autor: Tomasz Ganicz (toganicz_at_bilbo.cbmm.lodz.pl)
Data: Wed 05 Mar 2003 - 09:05:36 MET

> Cu + 4stęż.HNO3 = Cu(NO3)2 + 2NO2 + 2H2O
>
> 3Cu + 8rozc.HNO3 = 3Cu(NO3)2 + 2NO + 4H2O
>
> Cu + HNO2 = r-cja nie zachodzi

Mimo wszystko jestem za tym, żeby nie odpowiadać tu na maile, które są ewidentną prośbą o odrobienie pracy domowej. Jeśli będziemy odpowiadali na takie maile to wkrótce zaleją nas dziesiątki takich próśb, podobnie jak to się stało na pl.sci.chemia. Jestem też za tym żeby wykreślać z listy te osoby, które systematycznie wysyłają takie maile. Na listach newsowych takie posty przynajmniej nie zaśmiecają nikomu skrzynek pocztowych, a tutaj zarówno pytanie jak i odpowiedź wysyłana na listę to zawracanie głowy wielu osobom na raz, tylko z tego powodu że się nie chce samemu odrobić pracy domowej. Jak już raz pisałem odpowiadanie na takie maile nikomu nie służy, a już zwłaszcza tym, którzy te maile wysyłają, bo zamiast się trochę wysilić dostają po prostu gotową odpowiedź, która nie pomaga im wcale niczego zrozumieć. Przypomina to odpisywanie gotowych prac domowych od kolegów. Odpowiadając na takie maile tracicie czas i to ze szkodą dla pytającego.

--
dr Tomasz Ganicz
http://www.ptchem.lodz.pl/pl/TomaszGanicz