Autor: Kazimierz Warmiński (kazet_at_uwm.edu.pl)
Data: Sun 02 Mar 2003 - 19:31:48 MET

> ...poszukuje oprogramowania:
> 1) Molecular Analysis Pro
> 2) Dragon Plus

Niestety nie posiadam takowego oprogramowania, ale...

> Pisze prace doktorska na temat zastosowania QSAR w analizie leków

Zastanawia mnie fakt, jakie moze miec znaczenie QSAR w analizie lekow? Pytam z ciekawosci, bo sam sie zagadnieniem QSAR interesuje, choc powaznych badan nie prowadze. Wiem natomiast, ze na podstawie analizy QSAR mozna przewidziec pewne dzialanie biologiczne zwiazkow chemicznych, nie tylko lekow, ale takze pestycydow i roznego rodzaju biocydow.

> Niestety nie stac mnie na zakup tego oprogramowania.

To nie Ciebie powinno stac tylko twojego promotora, a wlasciwie jednostke, w ktorej pracuje (instytut, katedra, klinika)! Ty wszystko zalatwisz, a on (ona) bedzie zbierac laury, bo to sa "jego (jej) badania", a ty jestes tylko na przystawke (takie sa realia doktoranta). Kiedys powiedzial mi pewien profesor (bynajmniej nie moj promotor, o nie!!!...), ze promotora trzeba sobie wychowac. I jest w tym troche racji, tylko jak tego dokonac, skoro oni (przewaznie) sa "mądrzejsi"! Mi sie niestety nie udalo.
Powinienes przekonac swojego decydenta, na ile wazne jest zakupienie takiego oprogramowania (mi sie CZASAMI to udawalo). I dzialac.

Byc moze ktos z listy te programy posiada i je udostepni. Dolaczam sie do apelu Piotra.

Kazik W.