Autor: jerzyna (pinot_at_WP.PL)
Data: Mon 17 Feb 2003 - 20:33:56 MET

spróbuj katalizy micelarnej (ON- w obecności TATB) lub międzyfazowej (w obecnoćci bromku tributytloamoniowego)

  Witam!!!
  Pomocy!!!
  Mam intrygujące pytanie: Jak zhydrolizować bromoform, nie używając kosmicznych temperatur? Mam nadzieję że ktoś wie (nie jeden chemik zdarł na tym zęby).   Tylko proszę nie piszcie że wodą lub samym ługiem K czy Na bo trwało by to chyba całe wieki.   Podobno ługiem z dodatkiem soli amoniowych, ale jakich?, może ktoś zna literaturę?   P.S.
  Ciekawe jest to że rozpuszcza on teflon na dipolu od mieszadełka magnetycznego - a taki ładny był.   Pozdrawiam Jarek