Autor: Mitom (zabanaski_at_poczta.fm)
Data: Sun 16 Feb 2003 - 23:34:31 MET

Witam!!!
Pomocy!!!
Mam intrygujące pytanie: Jak zhydrolizować bromoform, nie używając kosmicznych temperatur? Mam nadzieję że ktoś wie (nie jeden chemik zdarł na tym zęby). Tylko proszę nie piszcie że wodą lub samym ługiem K czy Na bo trwało by to chyba całe wieki. Podobno ługiem z dodatkiem soli amoniowych, ale jakich?, może ktoś zna literaturę? P.S.
Ciekawe jest to że rozpuszcza on teflon na dipolu od mieszadełka magnetycznego - a taki ładny był. Pozdrawiam Jarek