Autor: Tomasz Plucinski (tomek_at_chem.univ.gda.pl)
Data: Mon 17 Feb 2003 - 15:38:21 MET

On Mon, 17 Feb 2003, Dariusz Jablonski wrote:

> Czy zna ktos moze reakcje tiosiorczanu sodu z woda utleniona?
> 2Na2S2O3*+4H2O2 = Na2S3O6+Na2SO4+4H2O
> Interesuje mnie wszystko o tej reakcji tzn. rzedowosc(kinetyka), dane
> termodynamiczne...
> Jezeli ktos cos moze o niej powiedziec lub zna jakas literature to bardzo
> prosze o podpowiedz.
> Pozdrawiam
> Darek

Mechanizmów jest wiele, bo jest to caly zestaw roznych procesow. W zaleznosci od pH i ew katalizatorow powstaja cala masa roznych produktow. Jesli jest katalizowana np przez Cu, to sprawa staje sie skomplikowana jeszcze bardziej. Na tej podstawie jest nawet demonstrowana samoorganizacja w Mieszanym Reaktorze Przeplywowym. Bardzo interesujace i widowiskowe! Szukaj: JChemEduc 1964 str 32, 1980 str 411, 1993 str 454, 1998 str 87, 1992 str 754 (to wlasnie opis tej reakcji oscylacyjnej w tanku) tomasz pluciński