Autor: Kazimierz Warmiński (kazet_at_uwm.edu.pl)
Data: Fri 31 Jan 2003 - 15:07:18 MET

> W wyniku tego tworzą się iminy, które dalej ulegają kolejnym
> reakcjom, właśnie jakimś przegrupowaniom itp. Podsumowując można
> powiedzieć, ze reakcja ta odpowiada za brązowy wygląd wypieków i ma
> niekorzystny wpływa na właściwości żywieniowe, bo produkty Maillarda
> stają się nieprzyswajalne dla organizmu.

No wlasnie. To jest przyczyną, ze koncentraty paszowe stosowane w zywieniu zwierzat moga miec zmiejszona przyswajalnosc bialka lub nawet dzialac niekorzystnie na organizm, a nie koagulacja bialka, o ktora pytala kiedys Dagmara Conti. Problem byl w tym, ze niefortunnie rozgozala sie dyskusja o pascie do zebow (fluorze) i wlasciwy temat, o ktory pytala zostal zapomniany. Przyznaje, ze tez o tym zapomnialem i nie odezwalem sie.

> czy mogłby mi ktos wyjasnic dokladny przebieg/etapy reakcjii
maillarda

Uczylem sie na studiach w jaki sposob dzialaja produkty tej reakcji na zwierzeta, ale niestety nie wiem jak ona dokladnie zachodzi.

Kazik