Autor: Łukasz Biernacki (lukasz.brn_at_wp.pl)
Data: Wed 29 Jan 2003 - 16:50:52 MET

> P.S. Podobnie wybuchowo reaguja inne pyly pochodzenia
organicznego i
> nie tylko (np. drzewny, węglowy itp). Przeciez pyl weglowy w
kopalniach
> jest bardzo grozny (wybuchowy), a sprobuj go odpalic zapalka
jesli nie
> jest rozpylony. Jak sadzisz czy to jest spowodowane? Przemy¶l
>i odpisz.

My¶le że jest to spowodowane tym że je¶li jest pył rozpylony w powietrzu to łatwiej on może reagować z tlenem ponieważ pył np. węglowy zawiera bardzomałe cz±stki węgla i tlen z powietrza może się z każd± z nich poł±czyć, a jeżeli jest więcej tych cz±steczek i każda z nich jest otoczona tym tlenem to jest to łatwiej niż jakby miała cały kostka węgla spalić się.

Oczywi¶cie pomin±łem tu najważniejszy fakt że żeby saplić ten pył węglowy należy użyć zapalonej zapałki lub jakiego¶ rozżażonego łuczywa.

Nie wiem czy dobrze my¶le je¶li Ľle to proszę o poprawienie mnie!!!!

Dziękuję!!!
~~ŁUKASZ~~

Wstaw swoje zdjęcie do nowego Kontaktu! < http://kontakt.wp.pl >