Autor: Tomasz Plucinski (tomek_at_chem.univ.gda.pl)
Data: Sat 25 Jan 2003 - 13:45:09 MET

> A tak to może wy młodzi przekonacie swoich nauczycieli jakš wyrzšdzajš
> krzywdę uczšc historii chemii a nie istoty współczesnej chemii.

Pewnie ze tak. Ale ja ostatnio odczuwam braki w nauczaniu historii. Moze nawet nie tyle historii chemii, ile "historii nieudanych lub pechowo zakonczonych wynalazkow chemicznych i innych". Kiedy dostrzegam ten slepy entuzjazm dla najnowszych odkryc i kierunkow badan, to mysle, ze grzech pychy i zadufania w POSTEP i NAUKE spotykamy rowniez i dzis. Chociazby aktualna polemika na temat ingerencji w proces reprodukcji. Moze warto by wprowadzic taki wyklad jako OBOWIAZKOWY - dla doktorantow biologii, chemii, a pewnie i innych dyscyplin...
Penicylina, Thalidomid, freony, nawozy sztuczne, technologie chlorowania, promieniotworczosc... Dluga lista. A schemat jest ten sam: najpierw zachwyt i atakowanie sceptykow, a za kilkanascie lat: "no, ktoz mogl sie spodziewac czegos takiego?"

> Pozdrawiam wszystkich dyskutantów
> J.R. Pa^\ko
> Zapraszam do obejrzenia moich stron http://www.ap.krakow.pl/~janpasko/

Zachęcam rownież, bo Autor jest interesujaca osobowoscia. tomasz plucinski