Autor: Pawel Pawlowicz KCh (Paw-p_at_OZI.AR.WROC.PL)
Data: Thu 23 Jan 2003 - 14:44:10 MET

On 23 Jan 03, at 10:59, Piotr K. Olszewski wrote:

> W Polsce norma maksymalnej zawartosci rteci w zywnosci wynosi 0.5mg/kg ( w
> Japonii - 1, w Norwegii - 1.5). Watpie, by normy te byly obecnie
> przekraczane w Polsce
>
> http://www.biskupin.wroc.pl/~mago/metale.htm
>
> Kolego Pawle,
> sadzac z twojego z twojego adresu mailowego, jak równiez licznych
> postów na ChemFanie, zajmujesz sie nauka. A ta, jak wiesz, w
> odróznieniu od dziennikarstwa (beletrystyki, fantastyki etc,
> niepotrzebne skreslic) nie dopuszcza tego rodzaju stwierdzen, jak
> zacytowane powyzej. Wymagane jest okreslenie "co kto gdzie i jak?"
> [...]

Kolego Piotrze,
Moze troche mniej ostro?
Gdybys byl sprawdzil w ustawie, wiedzialbys, ze stwierdzenie "W Polsce norma maksymalnej zawartosci rteci w zywnosci wynosi 0.5mg/kg" nie ma sensu. Limity zawartości rteci zaleza od rodzaju produktu zywnosciowego. Proponuje zwrocic uwage na pozycje "Ryby drapiezne", zobaczysz, ze podane przeze mnie dane wcale nie sa "przerazajace".
Proponuje Ci tez przeczytanie fragmentu dotyczacego skazen rtecia w ksiazce Sienki i Plane'a.
Wobec Twojego bardzo restrykcyjnego stosunku do zrodel danych jak wytlumaczyc powolanie sie do Internetu?

Z pozdrowieniami i zyczeniem "troche pokory" Pawel