Autor: Pawel Pawlowicz KCh (Paw-p_at_OZI.AR.WROC.PL)
Data: Thu 23 Jan 2003 - 13:43:20 MET

On 23 Jan 03, at 9:47, Janusz Wasilewski wrote:

> zdaje sobie sprawe z faktu, iz przy okazji szczepien (tych obowiazkowych i
> tych zupelnie niepotrzebnych) wprowadzamy do organizmu pewna ilosc
> organicznej rteci w postaci biostatyku

"Konserwant" zawierajacy rtec stosuje sie takze w kroplach do nosa, nigdzie jednak nie jest to jawnie napisane (ani na opakowaniu, ani w Lekach Wspolczesnej Terapii). Nie sadze jednak, aby byly to ilosci znaczace wobec faktu, ze codziennie zjadamy okolo 100ug rteci (w zaleznosci od naszych upodoban i regionu kraju, gdzie mieszkamy). Okres poltrwania rteci w organizmie czlowieka wynosi okolo 200 dni, ustala sie wiec rownowaga miedzy rtecia przyjmowana a usuwana z organizmu. Wnaszych narzadach wewnetrznych zawartosc rteci jest rzedu dziesiatych ppm, najwiecej w watrobie. Nie jestem jednak toksykologiem, nie dam wiec glowy za te dane. Pozdrawiam,
Pawel