Autor: Maciej Połyga (fungi_at_interia.pl)
Data: Tue 07 Jan 2003 - 11:06:25 MET

Shalom! Micha?

Dnia 03-01-05 raczyłeś(aś) do mnie napisać co następuje:
> Hej!
>
> Witam serdecznie, niedawno znalaz?em Wasza; liste; - pomys? mi sie;
> podoba. Chemia; interesuje; sie; juz. kawa?ek czasu, teraz studiuje; to
> na Polibudzie Sto?ecznej i coraz bardziej mi sie; to podoba.

Ja studiuję na Polibudzie Poznańskiej. A co dokładnie studiujesz? Bo u Was jest dobrze rozwinięta inżynieria chemiczna - a ja właśnie studiuję inżynierię procesów chemicznych. Moglibyśmy wymieniać doświadczenia ;)

Problem
> jest jeden: w necie - a cze;sto z niego korzystam - trudno znalez'c'
> jakies' stablicowane dane - poza UO, ew. tabelami ge;stos'ci i
> rozpuszczalnos'ci... Czy ktos' z Was zna moz.e adres jakiejs' strony,
> gdzie moz.na by znalez'c' stablicowane wartos'ci Cp(T), S, G, DeltaHs,
> Htw i inne - zw?aszcza funkcje termodynamiczne?

Szukałem tego kiedyś i znalazłem bardzo dobre dane - Cp w postaci wielomianów (w zależnosci od T). Ale zgubiłem ten adres i nie odnalazłem już po raz drugi. Pamiętam, że adres kończył się na .nist.gov i może coś jeszcze. Oczywiście - wszystko po angielsku.

Wiem, wiem, istieje
> poradnik fizykochemiczny - ale to za wielka kniga i trudno dosyc'
> doste;pna... Jez.eli cos' znacie - ewentualnie moz.e byc' obcoje;zyczne,
> najlepiej angielskie - podes'lijcie.

Nasz zakład wydał skrypt, w którym jest tabela z Cp molowym i inee dane (np: lepkość od T dla cieczy i gazów).

Be;de; dz'wie;czny. A moz.e ktos'
> mi pomoz.e w zrobienu tego typu stronki? Mnie nic takiego nie uda?o sie;
> w sieci polskiej znalez'c'.
>
> A propos chemii: Dowcip - typowo studencki. Dlaczego chemicy na
> colloquiach leja; wode;? Z.eby nie wysta;pi? efekt solny.

A znacie ten o exp(x) i całkowaniu? Jak nie to napiszę.

> Pozdrawiam - Micha? Mooreck Murawski

Pozdrawiam i do nóg padam

--

                                         Maciej Połyga alias Fungi
                                              Happy Amiga User

Oficjalny serwis Polskiej Reprezentacji Skoczkow Narciarskich!
>>> http://link.interia.pl/f16b1