Autor: Maciej Haranczyk (maharan_at_chem.univ.gda.pl)
Data: Thu 02 Jan 2003 - 08:44:45 MET

Szanowni,

wczoraj zadzwonil do mnie znajomy i zadal mi pytanie o obieg i rownowage miedzy anioniakiem (jonem amonowym?), azotynami i azotanami w srodowisku akwarium slodkowodnego.
otoz znajomy przeprowadzil testy przy uzyciu dostepnych zestawow i okazuje sie ze w jego akawarium poziom amoniaku i azotanow jest w normie a azotynow alarmujaco wysoki, czy jest ktos z Was w stanie powiedziec jaki proces oczyszczania akawarium zawodzi?
instrukacja podaje jak zmniejszyc poziom azotanow (wymienic czesc wody, dodac bakterie), sa tojedak sposoby dorazne, co zrobic abyustalic trwale rownowage?

dodam tylko, ze jak narazie rybki wygladaja na zdrowe i chyba tak sie czuja.

zycze wszystkiego dobrego w Nowym Roku

pozdrawiam
Maciek

 Maciek Haranczyk