Autor: Jerzy Peszke (j.peszke_at_rocketmail.com)
Data: Mon 23 Dec 2002 - 00:55:14 MET

> Nie bardzo rozumiem, wiec nie wiem, czy wypowiem sie
> z sensem... Struktura
> typu armchair i zigzak nie zalezy od tego w jaki
> sposob przetniemy
> nanorurke, po prostu jest do niej przypisana, a
> zalezy od tego, pod jakim
> katem byl wyciety pas grafitu zwiniety w nanorurke.
> A w ogole w ktora strone
> jest ta rurka cieta? Wzdluz? W poprzek? Czy mamy tu
> na mysli to samo - ja
> mowie o zwijaniu plszyczyzny grafitu, a Ty o
> przecieciu i rozwinieciu? Jesli
> chodzi o przewodnictwo, to wykazuje tu pelna
> [...]

Struktuta jest oczywiscie przypisana do nanorurki. To jest jak najbardziej logiczne. W czym jest rzeczcz: mamy rurke o dlugosc np. 1 nm, przcinamy ja w poprzek tak iz otrzymujemy dwie o dlugosci 0.5 nm. NA przecieciu mamy strukture typu zigzac. Pytanie: czy ta pierwotna nanorurka (1 nm) przewodzi prad metalicznie czy polprzewodnikowo?

Jurek

Do you Yahoo!?
Yahoo! Mail Plus - Powerful. Affordable. Sign up now. http://mailplus.yahoo.com