Autor: Karolina Onderko (karolka_at_poczta.wprost.pl)
Data: Sat 21 Dec 2002 - 13:28:34 MET

> przecieciu wykazuje ona strukture typu zigzac. Pytanie
> zasadniczne: czy przewodnictwo pradu w tej nanorurce
> bedzie typu metalicznego czy polprzewodnikowego?
> W publikacjach sa wzmianki ze nanorurki typu zigzac
> przewodza prad metalicznie. Teraz kwesta
> najwazniejsza: czy nanorurki typu zigzac to takie
> ktore po przecieciu wykazuja tego typu strukture czy
> tez to okreslenie odnosi sie do nanorurek typu
> armchair?

Nie bardzo rozumiem, wiec nie wiem, czy wypowiem sie z sensem... Struktura typu armchair i zigzak nie zalezy od tego w jaki sposob przetniemy nanorurke, po prostu jest do niej przypisana, a zalezy od tego, pod jakim katem byl wyciety pas grafitu zwiniety w nanorurke. A w ogole w ktora strone jest ta rurka cieta? Wzdluz? W poprzek? Czy mamy tu na mysli to samo - ja mowie o zwijaniu plszyczyzny grafitu, a Ty o przecieciu i rozwinieciu? Jesli chodzi o przewodnictwo, to wykazuje tu pelna ignorancje, ale problem zwiazany ze struktura powinnam dac rade rozgryzc. Karolina