Autor: Kazimierz Warmiński (kazet_at_uwm.edu.pl)
Data: Wed 27 Nov 2002 - 09:53:55 MET

> jeszcze dzisaj pamietam moje zdziwienie gdy podczas tej reacji w
> wydzielajacym sie "wodorze" poczulem arsenowodor

Może to nie na temat, ale przy tej okazji przypomnialy mi sie przypadki wydzielania jakiegoś drazniacego gazu (pary, aerozolu ???) podczas rozpuszczania NaOH cz.d.a. w wodzie destylowanej. Czy ktos wie co to moze byc? Nie chodzi mi o powietrze, ktore moglo byc rozpuszczone w wodzie destylowanej, ale o cos bardzo duszacego. Moze to jest powstajacy aerozol roztworu NaOH?
Pozdrowienia

Kazik

Kazimierz Warminski kazet_at_uwm.edu.pl
Uniwersytet Warminsko-Mazurski w Olsztynie www.uwm.edu.pl