Autor: Karolina Onderko (karolka_at_poczta.wprost.pl)
Data: Tue 19 Nov 2002 - 14:42:45 MET

Dziś na lekcji chemii wdałem się w dyskusje z nauczycielką w sprawie
> nanorurek.
> Powiedziała ona ,że nanorurki to odmiana węgla która nie jest do
końca
> oficjalna i zbadana ,a że niema nic o niej w podręczniku więc nie
wymieniła
> jej na lekcji.
> Według mnie nanorurka to odmiana która już została uznana i jest tak
> oficjalna jak fulleren.
> Jakie jest wasze zdanie???
> Czy może ktoś zna jakieś oficjalne informacje na ten temat???
> ,,Nanorurki są w środku puste. Ostatnio naukowcy próbują do środka
wsuwać
> [...]

Oczywiscie, że oficjalna i zbadana! Są dostępne w handlu i wykonuje sie tysiace badan z nimi zwiazanych: proboje sie je stosowac jako wzmocnienie tworzyw sztucznych, napełnać wodorem (tzw. nanokontenety do bezpiecznego przechowywania tego gazu), tworzyc uklady elektroniczne o rozmiarach nano itp. Z lektur fachowych moge polecic ksiazke Przygocki, Włochowicz "Fulereny i nanorurki" WNT 2001, stronę

http://www.pa.msu.edu/cmp/csc/nanotube.html, a z popularnonaukowych
http://www.wiedzaizycie.pl/98060400.htm,
http://www.wiedzaizycie.pl/97091300.htm, oraz ze "Świata nauki", luty
2001 "Nanorurki w elektronice". A jak sie wpusci haslo "nanorurki" w wyszukiwarke, to tez sporo wyskoczy!
Karolina

http://karond.ps.pl
Instytut Polimerów http://ip.ps.pl