Autor: Artur Brzezicki (o2) (artur111_at_o2.pl)
Data: Mon 21 Oct 2002 - 07:34:35 MET DST

nie wiem kto pisał ten list, ale to jest głupi kawał i radzę nie robić opisanych czynności. Oto przykładowy komentarz ze stron mks-vir'a:

Co nowego ? - Fałszywy alarm - jdbgmgr.exe

Fałszywe alarmy to listy elektroniczne, pisane głównie przez różnej maści dowcipnisiów, ostrzegające przed pojawieniem się rzekomych nowych, bardzo groźnych wirusów. Tego typu listy wywołują zwykle zamieszanie i generują niepotrzebny ruch w sieci, gdy użytkownicy starają się rozesłać to "ostrzeżenie" do wszystkich znajomych. Prosimy o nie przekazywanie tego typu listów dalej - o to właśnie chodzi ich autorom-dowcipnisiom.

Po polsku =================================

Subject: URGENTE NUEVO VIRUS

Nowy wirus wedruje przy pomocy MSN messenger. Nazywa sie jdbgmgr.exe i przenosi automatycznie za pomoca Messengera oraz ksiazki adresowej. Nie wykrywa go McAfee ani Norton, pozostaje w uspieniu przez 14 dni zanim zniszczy caly system. Mozna go usunac zanim zniszczy foldery twojego komputera.

Aby go usunac:

1. Wejdz w 'Start' i 'Wyszukaj'.
2. Wybierz 'pliki i foldery', wpisz jdbgmgr.exe
3. upewnij sie, ze przeszukujesz 'moj komputer'
4. Kliknij na znajdz teraz' (wyszukaj)
5. jesli masz wirusa ukaze sie ikona misia i nazwa

   jdbgmgr.exe. NIE OTWIERAC POD ZADNYM POZOREM. 6. Podswietl nazwe wirusa lewym przyciskiem myszy

   i usun klikajac na prawy.
7. OPRÓZNIJ KOSZ. Jesli znajdziesz w swoim komputerze ten wirus, rozeslij informacje do osób z Twojej listy wysylkowej, zanim narobi szkód.

Po hiszpańsku =================================

Amigos, en vista de que encontré el famoso osito en mi máquina, acá les mando los datos de ese virus tan peligroso para que lo intercepten. Quieren advertir a todos los usuarios de hotmail sobre un nuevo virus que circula por medio del MSN Messenger. El virus se llama jdbgmgr.exe y se trransmite automáticamente por medio del Messenger y también por la libreta de direcciones. El virus no es detectado por McAfee o Norton y permanece en letargo durante 14 días antes de dańar el sistema entero. Puede ser borrado antes de que elimine los archvos de tu computadora. Para eliminarlo, solo hay que hacer los pasos siguientes:

  1. Ir a inicio, pulsar "buscar"
  2. En búsqueda "archivos o carpetas" escribir el nombre jdbgmgr. exe
  3. Asegurarse de que está buscando en "MY COMPUTER" (MI COMPUTADORA)
  4. Pulsar en "buscar ahora"
  5. Si aparece el virus "el icono es un osito que tendrá el nombre de jdbgmgr.exe)...NO ABRIR POR NINGUN MOTIVO.
  6. Pulsar en el botón derecho del ratón y eliminarlo (irá a la papelera de reciclaje) o borrarlo con SHIFT DELETE para que no quede en la papelera.
  7. Ir a la papelera de reciclaje y borrarlo definitvamente o bien vaciar la papelera entera.

SI ENCUENTRAS EL VIRUS EN SUS EQUIPOS, MANDAR ESTE MENSAJE A LAS PERSONAS QUE TENGAS EN TU LIBRETA DE DIRECCIONES, ANTES DE QUE CAUSE ALGUN DAŃO. plik jdbgmgr.exe jest plikiem systemowym windows'a: MicrosoftR Debugger Registrar for Java

pozdrawiam

Artur Brzezicki