Autor: Kazimierz Warmiński (kazet_at_uwm.edu.pl)
Data: Thu 26 Sep 2002 - 16:36:41 MET DST

> Ostatnio uslyszalem o tzw. ultraczystej wodzie. Chcialbym sie zapytac
co
> to wedlug was oznacza "ultra"... tzn jak bardzo czysta musi byc aby
byla
> ultra. ile zanieczyszczen?

Witam!

Co prawda nie pracuje z woda ultraczysta, ale zamierzamy w niedalekiej przyszlosci takie systemy zakupic (masz racje jest to kosztowna sprawa). Czystosc wody oceniana jest jej rezystancja wlasciwa, albo jak kto woli przewodnoscia. Im wiecej woda zawiera zanieczyszczen, tym przewodnosc elektryczna jest wieksza (opornosc mniejsza). Z tego co wiem woda ultraczysta to woda o opornosci wiekszej niz 20 milonow omów x cm (przewodnosci < 0,05 uS/cm). Moge sie tu mylic. Byc moze granica ta jest nieco przesunieta w kierunku mniejszej opornosci. Zwykla destylacja (nawet wielokrotna) niestety nie usunie zanieczyszczen w takim stopniu, aby woda moglaby sie kwalifikowac do ultraczystej. Polecam strone Web MILLIPORE - producenta systemow do oczyszczania wody roznej klasy czystosci. www.millipore.com/H2O
http://www.millipore.com/catalogue.nsf/docs/C2754 - z konkretnym urzadzeniem (przykladowym);
E-mail przedstawiciela: pawel_kubinski_at_millipore.com

Kazik

Kazimierz Warminski
kazet_at_uwm.edu.pl
Uniwersytet Warminsko-Mazurski w Olsztynie www.uwm.edu.pl