Autor: Jacek Grudzień (jackwild_at_go2.pl)
Data: Wed 18 Sep 2002 - 14:32:48 MET DST

Witam po przerwie. Mam pytanie do Chemfanów: czy zna ktoś producenta farby antykorozyjnej opartej na minii ołowianej?

Mam następujący problem:
Wiatę w której mam zamiar rozpocząć majsterkowanie nadgryza rdza. Tzn. konstrukcję nośną nie okładzinę i daszek. Dwuteowniki były zabezpieczane czymś co przypomina farbę ftalową, ale farba łuszczy się i odpada. I teraz jestem w kropce bo:
1) W myśl sztuki powinienem wiatę rozebrać, dwuteowniki wypiaskować i czymś zabezpieczyć, ale ... rozbiórka i piaskowanie nie wchodzi w grę. 2) Pozostaje wyszczotkować konstrukcję i czymś zabezpieczyć. No właśnie czym? Dawniej robiło się to na zasadzie "raz minia 2 razy ftalowa" i było po sprawie. Teraz farby na pigmentach ołowiowych b. rzadko się spotyka, co zastosować w zamian? (Tylko nie związki typu fosforany cynku itd. itp., bo to są surogaty, a nie rozwiązania problemu. Acha i oczywiście nie Hammerite na rdzę :), bo wiem, że po kilku latach kończy się to b. żałosnie - szukam czegoś niekoniecznie taniego, ale skutecznego).

Pozdrawiam

Jacek