Autor: A & L (dagmara_at_inwind.it)
Data: Mon 26 Aug 2002 - 20:38:16 MET DST

Il giorno 26-08-2002 18:32, Grzegorz J. Paterek, patersoon_at_poczta.onet.pl ha scritto:

> oczywiście proces kumulacji tego pierwiastka w materiale biologicznym
> (poprzez tkanki roślinne -> zwierzęta i/lub ludzie) prowadzi do
> groźnego skażenia środowiska. Szczególnie zagrożonymi krajami są
> jednak Niemcy (dawne RFN) i Francja (Oelschläger, Allman, Koritnig).
> Zawartość F w materiale roślinnym przekraczała (w zależności od
> obszaru badań) 2-250 razy dawkę porównawczą (czyli z miejsc nie
> objętych skażeniem). Natomiast stopień przedawkowania w kościach
> zwierzęcych wynosił 2-75 razy (tu problem nie obejmował oczywiście
> wpływu fluoru pochodzącego z pasty do zębów :)
> [...]

Dziekuje za obszerne wyjasnienia, w jednym jedynym puncie sie z Toba nie zgadzam, co do fluoryzacji: jest szkodliwa, a do mineralizacji zebow potrzebne sa magnez i wapn, a nie fluor. 1936: fluor jest znana trucizna cytoplasmatyczna, najwazniejsze symptomy zatrucia chronicznego spowodowanego przez fluor to plamy na zebach i pogarszanie formowania sie kosci.
J. American Dental Associacion, 23,1939, strona 574 1938: Roztwory fluoruru sodu (nie wiem czy to tak sie nazywa po polsku) z zawartoscia fluoru 15 do 1000000 moga zmniejszyc aktywnosc lipazy do 50% University of New Mexico, 1 sierpnia, str. 19-21 1939: Fluor uniemozliwia normalna mineralizacje zebow podczas procesu ich rozwoju, tak ze pojawiaja sie na nich plamy i sa one slabe i krusza sie latwiej i szybciej. Z tego powodu, jest bardzo wazne unikac fluoru podczas formowania sie zebow, czyli do 12 roku zycia. Yearbook of Agriculture, 1939
1944: jest dobrze znane, ze uzywanie wody w ktorej znajduje sie fluor a stezeniu 1,2 - 3,0 czesci na milion powoduje problemy w rozwoju kosci: osteosclerosi, spondilosi, osteoporosi, rozniez wole. Journal American Dental Association, pazdziernik 1944 1965: resultaty mowia ze woda z 1 czescia fluoru na milion skraca zycie myszy laboratoryjnych o 9%.
Alfred Taylor, Clayton Foundation, Biochemical Istitute, University of Texas, 1965
1983 Fluorosi zebow, nawet w lekkiej postaci, jest patologia nieodwracalna. Dr. Geoffrey Smith, New Scientist, 5 maja 1983 1993 Podgrupy ludzi moga byc bardziej narazone na dewastacyjne dzialanie fluoru; sa to osoby starsze, osoby z niedoborem wapnia i magnezu, osoby z problemami serca i krazenia oraz z problemami nerek. U.S. Agency for Toxic Substances and Disease Registry, 1993 W Anglii Colgate zaplacilo odszkodowania za wywolanie fluorosi zebow, czyki jednak lepiej myc zeby pasta bez fluoru. pozdrawiam,
Dagmara
p.s. nastepna ciekawa sprawa to szczepienia ochronne skonsultujcie te strone jest wiele ciekawych linkow http://www.vaccinetwork.org/sub_index/link/infovaccinazioni.html