Autor: A & L (dagmara_at_inwind.it)
Data: Sun 25 Aug 2002 - 22:46:30 MET DST

Il giorno 25-08-2002 22:09, Lukasz Kuzma, kuzma_at_pkmk486.ch.pwr.wroc.pl ha scritto:

> czesciowo pijesz do mnie... :-) slusznie zreszta.. problem polega na tym
> ze jest tam cala masa bialek i... niektore przestaja dzialac w temp 42
> stC, niektore dopiero w 50, a duza czesc z nich nie denaturuje sie po
> przekroceniu temperatur nawet 45 st (ptaki maja wyzszy metabolizm), tylko
> "czeka" na obnienie temp ciala...
> pytanie jest troche... rozlegle, a ja mialem z tym do czynienia jakies 3
> lata temu i wartosci juz po prostu nie pamietam... a jak widzisz teraz w
> stopce znajduje sie nie na chemi tylko w dziale zuuuuuupelnie innym wiec
> [...]

Lukasz
nawet nie wiesz ile mi pomogles, po prostu nie mam dostepu do ksiazek biochemicznych, a nawet nie wiem gdzie szukac i czego? Pytanie przetlumaczylam bezposrednio z wloskiego, tutaj nigdy nie chodzilam do szkoly a z wyksztalcenia w Polsce jestem ekonomista. Obecenie wraz z mezem w wolnych chwilach (on pracuje w Prefekturze a ja zajmuje sie dziecmi) pracujemy na d projektem Cortical Fitness:
- CONSCIOUS EFFORT (jak zwiekszyc inteligencje i poprawic kreatywnosc)
- MANAGEMENT OF STRESS (jak poradzic sobie z codziennym stresem)
- DEALING WITH ANXIETY
- MANAGEMENT OF THROAT AND PHONATION MUSCLES
- EMOTIONAL DETACHEMENT
- CORTICALIZATION OF PARAMETERS
- POSTUROLOGY
- SENSORIAL INTEGRATION

bezposrednio z chemia nie ma ta nasza praca nic wspolnego.

Jestem hodowczynia psow, z zamilowania, po dwoch tygodniach dawania im najdrozszej suchej karmy zaobserwowalam niesamowite zmiany w ich zachowaniu i wygladzie. Od tej pory po odtruciu ich, identycznym z odtruciem od narkotykow, zaparzam im przemielona pszenice i dodaje mieso surowe lub zaparzone w goracym wywarze. Szukajac w inernetowej polskiej encyklopedii Wiem, natknelam sie na Wasza liste, pomyslalam, pomna jakosci polskiej szkoly, ze na pewno ktos mi odpisze.
Nigdy nie maialam ani ochoty ani przede wszystkim czasu na polemike. Lukasz jeszcze raz ogromnie dziekuje, pozdrawiam i zycze "dobrej roboty" Dagmara