Autor: Piotr Solarz (P.Solarz_at_INT.PAN.WROC.PL)
Data: Sun 25 Aug 2002 - 17:50:45 MET DST

Witaj A & L,

W Twoim liście datowanym 25 sierpnia 2002 (17:09:36) można przeczytać:

AL> Uzywaj tej homeopatycznej, bo nie jest trucizna tak jak ta z fluorem.

Pośmiejemy się za 20 lat ;-)

AL> Pozdrawiam,
AL> Dagmara
AL> Tydzien temu zapisalam sie na te liste z prosba o wskazanie mi temperatur
AL> koagulacji bialek zwierzecych a konkretnie tych znajdujacych sie w miesie
AL> kurczaka, wolu i baraninie. Nawet nie zauwazyli o co pytalam, mam nadzieje
AL> ze na Twoja prosbe odpowiedza, czego szczerze Ci zycze.

Cóż nie mogę pozostawić takiego listu bez odpowiedzi. Odnośnie tej nieszczęśne pasty, poszedłem do łazienki wziąłem tubkę i czytam: Sorbitol, Aqua, Hydrated Silica, Trisodium Phosphate, Sodium Lauryl Sulfate, Aroma, Carbomer, Sodium Fluoride (0.145% Fluoride), Sodium Phosphate, Sodium Saccharin, Xanthan Gum, Methylparaben, Propylparaben, CI 42090, CI 47005.
Ludzie nie odpowiadali, bo zdobycie składu nie jest tajemnicą. Zaś nie moc w tej dziedzinie jest albo lenistwem albo świadczy o kompeltym braku higieny zadającego pytanie (brak pasty do zębów w mieszkaniu delikwenta).

Co do twoich białeczek nie sprecyzowałaś pytania, powiedzialaś białka zwierzęce. OK, napisz mi w jakich temperaturach topią się ciecze a w jakich wrzą. Miłej zabawy z odpowiedzią.

Co więcej zauważyłem, że obawiasz się denaturować te białka bo niby mogą stracić wartości odżywcze. Nic bardziej mylnego. Nasz organizm przyswaja tylko aminokwasy oraz krótkie peptydy. Więc jak zjesz nawet wołu na surowo lub barana i tak jego białka: np. miozyna hemoglobina, mioglobina, itd., itd., zostaną w twoim ślicznym żołądeczku najpierw poddane wstępnej hydrolizie kwasem solnym, a potem enzymatycznej w dwunastnicy tak by w jelicie cienkim były już tylko pojedyńcze aminokwasy. To co nie zhydrolizuje zostanie uformowane w grubym i prostym by w małowymiarowym pokoiku ze światełkiem na tronie zostać wysłane pocztą wodną do Bałtyku.
Nie bez przyczyny więc ludziom osłabionym podaje się wywary z mięs zwane przez niektórych bulionami przez innych rosołami bo jest to forma łatwo przyswajalnych, wstępnie zdenaturowanych, białek.

--
Pozdrowienia,
 Piotr