Autor: thomrt_at_poczta.onet.pl
Data: Thu 22 Aug 2002 - 17:36:56 MET DST

CzeÂść
OdnoÂśnie odpowiedzi Pawła:
>Ciekawe, co by było, gdyby dodać trochę eteru
>koronowego, aby schelatować kation, np. K(+)
>oraz zmienić anion np. na CH3COO(-) aby poprawić
>rozpuszczalnoÂść anionu oraz zamienić pojawianie
>się 'gryzÂącego' chloru na anodzie na
>'niegryzÂący' etylen.

Dzięki za odpowiedĽ. Ta metoda zainteresowała mnie na tyle że postanowiłem jÂą przetestować w przyszłoÂści. WyglÂąda na prostÂą do wykonania. Najtrudniej będzie dobrać i uzyskać substancje kompleksujÂącÂą kationy metali ale metodÂą prób i błędów może się uda.
ZastanawiajÂąc się nad tÂą elektrolizÂą obawiam się pewnej trudnoÂści. Takie metale jak Na,K,Li w rozpuszczalnikach typu amoniak i aminy ulegajÂą swoistej dysocjacji na kationy i swobodne solwatowane elektrony. Takie elektrony mogÂą równie łatwo przemieszczać się w roztworze jak te z metali. Boje się że jak przyłoże napięcie do elektrod to prÂąd będzie wolał korzystać z szybkich elektronów niż jonów. Co myÂślisz o tej trudnoÂści.
Tomasz Żyguła thomrt_at_poczta.onet.pl