Autor: Kazimierz Warmiński (kazet_at_uwm.edu.pl)
Data: Thu 22 Aug 2002 - 15:24:03 MET DST

> Zwracam sie do Was z problemem, ktory byc moze jest komus znany lepiej niz mi - chodzi mianowicie o
> oznaczenie zawartosci dwutlenku tytanu w popiele pozostaym po spalaniu produktow spozywczych.

Witam serdecznie!
Nie jestem fachowcem od analizy metali, ale sadze, ze w Polsce oznaczanie zawartosci tytanu w zywnosci ktos wykonuje (moze PZH?), przeciez aby produkt spozywczy mogl trafic na rynek krajowy musi miec atest.

Metody spektrofotometryczne dosc dokladnie sa opisane w ksiazce "Spektrofotometryczne metody w analizie nieorganicznej" Z. Marczenko, M. Balcerzak, PWN 1998. Myslalem, ze istnieje Polska Norma okreslajaca analize tytanu w srodkach spozywczych, ale jednak nie. Moze przydadza Ci sie mimo to PN dotyczace oznaczania tytanu w innych materialach. Zajrzyj na strone Polskiego Komitetu Normalizacyjnego www.pkn.com.pl i wyszukaj w katalogu PN numer i nazwe norm. Oto niektore z nich, ktore moze sie przydadza:

 Z pozdrowieniami
Kazik W.