Autor: Lukasz Kuzma (kuzma_at_pkmk486.ch.pwr.wroc.pl)
Data: Wed 21 Aug 2002 - 14:31:28 MET DST

Chcialbym zauwazyc cos co bylo na PWr dosyc mocno wytluszczane na zajeciach. I od razu podkreslam iz w zadnym wypadku sie nie czepiam!!! :-)

pH to wcale nie jest logarytm ze stezenia jonow wodorowych, ale logarytm z aktywnosci tychze jonow. A ten jednak sie rozni od stezenia, dlatego na PWr przyjmowalismy cos co okreslalismy jako pcH, czyli logarytm ze stezenia, oczywiscie stezenie dzielilo sie przez stezenie wzorcowe, tak aby pozbyc sie jednostek stezenia. Uczulono mnie na to bardzo wiec i we mnie to zboczenie zaszczepiono. A wcale to nie ulatwia zycia czasami tylko komplikuje proste zadania :-)))
Ale dalej nie wiemy jak policzyc pH znajac stezenie jonow wodorowych we krwi... przypuszczam iz zaden wzor nie istnieje i aby sie odkladnie przekonac trzeba wsadzic odpowiednia elektrode i juz. Reszta wynikow bedzie (chyba) obarczona jednak bledem.
pozdrawiam serdecznie

Lukasz Kuzma
Wydzial Humanistyczno-Spoleczny
Akademia Techniczno-Humanistyczna