Autor: Wojciech Szczepankiewicz (wojtex_at_polsl.gliwice.pl)
Data: Fri 09 Aug 2002 - 11:10:45 MET DST

Witek Mozga wrote:

> Dokladnie! Ja tez wcale nie uwazam zapachu amoniaku za nieprzyjemny,
> wrecz odwrotnie, nawet go lubie, bo jest taki orzezwiajacy.
> Witek
> http://www.trimen.pl/witek/

Ale amoniak nalezy wachac zgodnie ze starymi zasadami i podchodzic do niego tak jak zakochane jeze do siebie (czyli ostroznie). Dawno temu bylem swiadkiem "tanca amoniakalnego". W duzej sali laboratoryjnej ktos rozlal wode amoniakalna. Fala zapachu roznosila sie dosc szybko a kto w nia wpadl, wykonywal pocieszny skret tulowia a nastepnie dawal noge do wyjscia lub okna. Nikomu sie nic nie stalo, a ten kto obserwowal cale zdarzenie z konca sali nie mogl na poczatku zrozumiec, co to za taneczny szal ogarnal studentow. Tym niemniej nalezy unikac wachania amoniaku! Wojtek