Autor: Tomasz Plucinski (tomek_at_chem.univ.gda.pl)
Data: Mon 10 Jun 2002 - 11:19:08 MET DST

> Wiem ze to banalne ale jaka jest zaleznosc stopnia dysocjacji od stezenia roztworu i od temperatury dla slabego i mocnego elektrolitu. Gdyby kto mogl rzucic fachowym okiem na te wykresy bylbym wdzieczny, a gdyby jeszcze kto mi odpisal czy pokrywaja sie one z prawda to zobowiazany. Pozdrawiam. Tomek.

Dla slabego elektrolitu zaleznosc od stezenia rzeczywiscie tak (idealnie) wyglada. Ale jesli jest to roztwor wodny, a elektrolit jest slabym kwasem lub zasada, to sprawa sie komplikuje ze wzgledu na oddzialywanie produktow dysocjacji wody na dysocjacje elektrolitu. Tym silniej, im bardziej rozcienczony roztwor.
Moze to i szczegoliki, ale interesujace - a w podrecznikach ten problem jest pomijany:
http://www.chem.univ.gda.pl/~tomek/ph.htm t.p.