Autor: N3T (n3t_at_go2.pl)
Data: Mon 10 Jun 2002 - 13:19:55 MET DST

Witam!
Mam pytanie: dlaczego cukier nazywany jest "białą śmiercią" (tak twierdzi p.prof. , która uczy mnie chemii). Moje dociekania w RL przyniosły mi tylko kilka niepewnych propozycji odpowiedzi:

1.Potrafi się odkładać i zalegać, może być przyczyną miażdżycy.
2.Rozleniwia układ pokarmowy, bo to dla niego b.prosta reakcja.
3.Organizm nic z tego nie dostaje, oprócz czystej energii.
Wiem, że to raczej na 100% nie wszystko i na 50% że coś z tego jest źle :). Mam, nadzieje, że ktoś zna prawidłową odpowieź i żę się nią podzieli... APAP N3T

P.S. Przepraszam za idiotyzm mego pytania :). P.P.S. Wiem (chyba), że na zwykłą sól kuchenną czasami mówi się biała śmierć, ale to zapewne z zupełnie innych powodów ?