Autor: Tomasz Plucinski (tomek_at_chem.univ.gda.pl)
Data: Wed 22 May 2002 - 13:11:32 MET DST

> Wracajac do pytania wydaje mi sie ze pytajacemu chodzilo o analize,
> ktora mozna wykonac sposobem 'domowym'. (skoro kupuje 'tani'
> spirytus aby zaoszczedzic, to na takie analizy rowniez go raczej nie
> strac)
>
> Jednoczesnie przyznaje sie, ze sam takiego sposobu nie znam :((
> i jednoczesnie ' z gory' przepraszam osoby, ktore moga sie poczuc
> urazone nieco zartobliwym tonem listu.

Metanol podczas spalania w zwyklych warunkach daje sporo formaldehydu w odroznieniu od etanolu, ktory daje tylko CO2. Formaldehyd daje sie wyczuc "na nos" w spalinach, szczegolnie po pewnym treningu. Jak czula to metoda w praktyce - nie wiem. Ale mysle, ze zawartosc 1-2% MeOH w EtOH nie jest tragicznie grozna. EtOH jest specyficzna odtrutka dla MeOH. Tak czy inaczej, picie podejrzanego alkoholu z powodow rozlicznych, jest kiepskim pomyslem.
tomasz plucinski