Autor: Andrzej Ledwig (andrzej.ledwig_at_zak.com.pl)
Data: Wed 22 May 2002 - 12:49:24 MET DST

> sama analiza jest prosta , zgadzam sie w stuprocentach, ja pisze o
tym ze
> wlsanie dobrac optymalne warunki dla uzyskania najlepszego wyniku
jest
> troche trudniej, a wiem cos o tym bo sedzialem na chromatografie
przez
> poltora roku i do tego jeszcze jeden rok mojej magistreki
>
> Pozdro

Witam

Obserwuje tak Wasza dyskusje nt. prostej metody wykrycia metanolu i odnosze pewne dziwne wrazenie. Wszystkie te metody sa bardzo lub nawet jeszcze bardziej proste pod warunkiem, ze na sie pod reka laboratorium wyposazone - w sumie drobiazg - w: chromatografy gazowe wraz z kolumnami z odpowiednim wypelnienie (zamiennie z kolumnami kapilarnymi)
aparaty do NMR-u i kilka innych rownie 'prostych i podrecznych' urzadzen bedacych na wyposazeniu kazdego godpodarstwa domowego ;))

Wracajac do pytania wydaje mi sie ze pytajacemu chodzilo o analize, ktora mozna wykonac sposobem 'domowym'. (skoro kupuje 'tani' spirytus aby zaoszczedzic, to na takie analizy rowniez go raczej nie strac)

Jednoczesnie przyznaje sie, ze sam takiego sposobu nie znam :(( i jednoczesnie ' z gory' przepraszam osoby, ktore moga sie poczuc urazone nieco zartobliwym tonem listu.

Andrzej