Autor: Dolph (dolph_at_ds1.agh.edu.pl)
Data: Mon 20 May 2002 - 16:00:38 MET DST

> 2. Szlif zamrozić dokładnie w zamrażarce, potem szybko polać
wrzątkiem. te
> kilkadziesiąt stopni zyskane przez zamrożenie często jest decydujące.

ten sposob moze sie przez przypadek skonczyc rozwaleniem aparatury , tak przynajmniej wnioskuje z mojej wiedzy na temat szkla i fizyki (szlif jest najczesciej grubszy niz reszta aparatury i jest znacznie bardziej wrazliwy na wstrzas cieplny, badalem paleczki takiego szkla na wstrzas cieplny (srednica ponizej 5 mm) i jak dobrze pamietam przy róznicy temp, ok 270 deg ( z tygla o temp 270 deg C wrzucane byly do wody o temp 0 deg C ) paleczki rozsypywaly sie w drobny "mak" ) aczkolwiek, jezeli zapieczone szlify nie byla laczone zadnym srodkiem ( chodzi mi o czysty kontak szklo-szklo ) moze to byc jedyny sposob

zastosowalbym ten sposob w ostatecznosci ....

dolph

uwazajcie na wriusa "Fortnight"
http://www.pcworld.pl/wirus/wirus.asp?m=16&nr=98