Autor: Michal J. Bielecki (gjbielec_at_pol.pl)
Data: Sat 18 May 2002 - 20:39:49 MET DST

Witam

Destylowałem próźniowo mieszanine HNO3-KHSO4. W książce Sękowskiego jest pokazany prosty zestaw do destylacji. Jest tam pokazana rurka której koniec jest zanurzony w r-r który destylujemy, wpuszcza ona niewielkie ilości powietrza. Po co to jest? Przypuszczam że zapobiega to przed przegrzaniem cieczy. W każdym razie ja tego nieużywałem i wszystko było OK. Niestety aparatura nie była zbyt szczelna i troche powietrza przedostawało się. Jak uszczelnić aparature destylacyjną (ze szlifem)?

pozdrawiam

MB