Autor: Witek Mozga (mozga_at_trimen.pl)
Data: Thu 18 Apr 2002 - 07:21:00 MET DST

Na wstepie dodam, ze na gieldzie mozna juz oglaszac ksiazki i sprzet.

> Pytanie: jak to wyglada w
> przypadku "sklepow wysylkowych" typu merk, fluka i inne takie? czy oni
> czegos wymagaja? i jak tak to czego?

przeciez gielda Chemfana nie bedzie sklepem, tylko tablica ogloszen, wiec nie potrzebuje zadnych zezwolen. Nie bedziemy niczym handlowac, tylko umieszczac ogloszenia.

> trzeba sie tez zastanowic jak zdefiniowac ta gielde na chemfanie: czy
> ma to byc: a - gielda - tablica ogloszen dla osob chcacych kupic i
> sprzedac odczynniki - nie moderowana b - j.w. tylko moderowana. inne

mysle, ze bedzie moderowana w tym sensie, ze jak ktos bedzie chcial wystawic cos kontrowersyjnego, to napisze do niego, czy jest pewien, ze chce tym handlowac, bo groza mu konsekwencje prawne. Jesli mimo to bedzie chcial wystawic np. bezwodnik octowy, to jego sprawa.

> problem jest powazny bo prawny.
> ja to widze tak ze mozna by, aby zmniejszyc dostep do osob trzecich (
> nie zapisanych na chemfan) mozna po prostu rozsylac informacje po
> uzytkownikach tej listy....

prawde mowiac chodzilo mi zupelnie o cos przeciwnego, zeby ludzie nie zapisani na Chemfana, ale regularnie lub sporadycznie zagladajacy na jego strony mieli mozliwosc wymiany informacji. To co proponujesz mijaloby sie z celem, bo rownie dobrze i tak mozesz wyslac swoje ogloszenie na liste bez posrednictwa gieldy.

Witek
http://www.trimen.pl/witek/